כשליש מהילדים בישראל עניים. באנו לשנות את זה.

הדרך שלנו לעשות את זה פשוטה: אנחנו שואלים אותם מה החלום שלהם,  אנחנו גורמים להם עצמם ולסביבה שעוטפת אותם להאמין שהם מסוגלים להגשים את החלום ועוזרים להם לרכוש את הכלים המתאימים בשביל להגשים אותו. בעזרת תכניות חינוך, נתינת כלים והעצמה אישית, ילדים בסיכון יכולים לחלום וגם להגשים עבור עצמם עתיד טוב יותר.

יש לי חלום
תוכנית הגשמת החלומות של "בקהילה"

בקהילה מפעילה מודל ייחודי בבתי הספר, שמטרתו לחזק את התלמידים במקצועות היסוד (חשבון, אנגלית ועברית) ועל-ידי כך למנוע את נשירתם מהלימודים. 

 

הש"שינים של בקהילה (מתנדבי שנת-השירות) עובדים יחד עם המורים בבית הספר בתוך כיתות הלימוד. השיעור מחולק כך שחלקו הקטן מועבר באופן פרונטלי על-ידי מורה המקצוע, והחלק המרכזי מוקדש לתרגול החומר בקבוצות קטנות.

 

כל ש"ש מקדיש כ-20 שעות שבועיות לעבודה בבתי הספר, כשהן מתחלקות בין שעות לימוד בכיתות, ובין שעות פעילות חברתית לכלל התלמידים. 

 

המודל כולל גם "מבצעים לימודיים" הנערכים כ-3 פעמים בכל בית ספר, ובהם מתקיים מרתון לימודים באחד ממקצועות היסוד לתלמידים שצברו פער משמעותי בחומר. בסיום המבצע מתקיים אירוע מיוחד יחד עם הורי התלמידים.

 

המודל מופעל בשיתוף אגף שח"ר של משרד החינוך והרשויות המקומיות בכל אחת מהערים בה עובדת קומונת ש"שינים של בקהילה.

עבודה עם בני נוער
סביבה בטוחה ועוטפת לבני הנוער בשכונות

הש"שנים שלנו מלווים את הנוער בשכונות במטרה לייצר מנהיגות שכונתית חיובית. בנוסף לליווי בשעות הבוקר בחטיבה, השינשינים מצטרפים אל מועדוני הנוער, מרכזי למידה ותוכניות נוספות אשר פועלות בכל שכונה, כולן במטרה לקדם את הנוער, למנוע נשירה ולספק אלטרנטיבה חברתית חיובית.

העבודה עם הנוער הינה בדגש על גיוסו למען השכונה והפיכתם לאלו שנותנים בעצמם לקהילה. הנוער עוזר בהקמה ותפעול של האירועים הקהילתיים- חג שכונתי, עדלאידע בפורים או מסיבת סוף שנה. הנוער מתגייס לפרויקט מלאכי נוער ומארגן ימי הולדת לילדים מהשכונה.  בני הנוער לומדים להאמין בעצמם, להרגיש שהם מסוגלים ליצר שינוי בחייהם ובסביבה הקרובה אליהם.

 

עזרה לימודית בבית הספר
מדריכים שעובדים יחד עם צוות ההוראה ומאפשרים תשומת לב לכל תלמיד

בקהילה מפעילה מודל ייחודי בבתי הספר, שמטרתו לחזק את התלמידים במקצועות היסוד (חשבון, אנגלית ועברית) ועל-ידי כך למנוע את נשירתם מהלימודים. 

 

הש"שינים של בקהילה (מתנדבי שנת-השירות) עובדים יחד עם המורים בבית הספר בתוך כיתות הלימוד. השיעור מחולק כך שחלקו הקטן מועבר באופן פרונטלי על-ידי מורה המקצוע, והחלק המרכזי מוקדש לתרגול החומר בקבוצות קטנות.

 

כל ש"ש מקדיש כ-20 שעות שבועיות לעבודה בבתי הספר, כשהן מתחלקות בין שעות לימוד בכיתות, ובין שעות פעילות חברתית לכלל התלמידים. 

 

המודל כולל גם "מבצעים לימודיים" הנערכים כ-3 פעמים בכל בית ספר, ובהם מתקיים מרתון לימודים באחד ממקצועות היסוד לתלמידים שצברו פער משמעותי בחומר. בסיום המבצע מתקיים אירוע מיוחד יחד עם הורי התלמידים.

 

המודל מופעל בשיתוף אגף שח"ר של משרד החינוך והרשויות המקומיות בכל אחת מהערים בה עובדת קומונת ש"שינים של בקהילה.

תכנית החונכויות
העצמה אישית במסגרת אחד-על-אחד

הש"שנים של עמותת בקהילה מצליחים ליצור קשר בלתי אמצעי עם כ-300 ילדים ובני נוער בשנה באמצעות תוכנית החונכויות. כל ש"ש 'מאמץ' כ 3-5 חניכים אישיים, אותם הוא מלווה לאורך השנה.

הש"ש נפגש עם כל ילד לחונכות אישית. מפגש שבועי בין ילד ומתנדב שנת-שירות, היא הזדמנות להכיר לילדים מודל חיובי לחיקוי. אח גדול- שיעזור להם להאמין בעצמם, לכבוש מטרות ולקבל הזדמנות למציאות חיים שונה.

לחונכות כמה יעדים, היא יכולה להתמקד בעבודה לימודית, בעבודה חברתית ובדרך כלל בשילוב של השניים. כל זאת מתוך התפיסה החינוכית של בקהילה, לפיה באמצעות החינוך והקידום הלימודי יחוו התלמידים חוויות הצלחה, בטחון והפערים החברתיים יצטמצמו. הילדים יגדלו למציאות חיים שונה, אותה יכתיבו בעצמם.