יוצרים שוויון מלא ופועלים לדו קיום.

בקהילה החלה להפעיל מרכזי למידה והעשרה בשכונת בית צפאפא כבר משנת 2010. מאז עבדה בשכונות נוספות בירושלים, וכיום גם עובדת באבו-גוש. כחלק מהחינוך לשוויון, הכרת האחר ודו קיום, בנוסף למרכזי הלמידה וההעשרה, אנו מפעילים  תכניות חינוכיות לשילוב ילדים ובני נוער משני המגזרים.

מרכז למידה והעשרה
מרכז ייחודי שנותן מענה לימודי וחברתי לתלמידים בשעות הפנאי 

מרכזי הלמידה וההעשרה בהם העמותה שותפה נותנים מענה רחב הכולל גם מענה לימודי (על מנת לצמצם פערים) וגם העשרה חברתית ורגשית.

המרכזים פועלים שלושה ימים בשבוע, 3 שעות אקדמאיות בכל יום. המפגשים האינטנסיביים מאפשרים קשר משמעותי בין המורה לילד ויצירת עבודת עומק ותהליך חינוכי הוליסטי (ילד-משפחה-בית ספר). המורים ממרכז הלמידה הם תושבי השכונה, ובכך המרכז הופך להיות חלק אינטגרלי מחיי השכונה, ובאמצעותו אנו מעבירים תהליכים כלל קהילתיים כגון פורומים חינוכיים, הכשרות מורים ועבודה עם הורים.

המרכז מתוגבר במתנדבים, ואלו חלק בלתי נפרד מצוות מרכזי הלמידה וההעשרה, דבר המאפשר עבודה בקבוצות קטנות, ושעות פרטניות לילדי המרכז.  

בנוסף הילדים זוכים להעשרה חברתית, לחוגים שונים ממגוון של תחומי עניין החל מצילום, רובוטיקה, ספורט, אומנות, משחק ועוד.

מכינה קדם אקדמית
מעלים את אחוז הסטודנטים הערבים באקדמיה

במזרח ירושלים פועלות במקביל שתי מערכות חינוך שונות – מסלול הבגרות הישראלי הכפוף למשרד החינוך, ומסלול התאוג'יהי הפלסטיני (המקביל לבגרות הישראלית). מערכות החינוך השונות ותנאי קבלה בעייתיים למגזר הערבי בכל מה שקשור לפסיכומטרי, מביאים לאחוזים נמוכים מאד של אחוזי הסטודנטים הערבים במוסדות האקדמיים הישראליים. סטודנטים רבים בוחרים לצאת ללימודים מחוץ לישראל דבר המוביל להמשך הפער והריחוק בין שתי החברות.

בשנת 2016 פתחנו לראשונה מכינה קדם אקדמית לנוער ערבי. מטרת המכינה היא לשפר ציוני בגרות, להכין למבחן הפסיכומטרי ולשפר את ידיעת השפה העברית והשפה האנגלית.

המכינה מוצעת בסבסוד משמעותי  למשתתפים, ובתמורה הם מתנדבים במרכזי הלמידה של העמותה, בפרוייקטים מנהיגותיים שהעמותה מובילה והופכים להיות קבוצת מנהיגות חברתית-חינוכית בשכונה, ומודל לחיקוי לילדים.